Soms werkt het gewoon niet

Daar ging onze Elton, op pad met mooie rozen… aanbellen bij bedrijven, de deuren door, melden bij de recepties, hopend dat het op z’n minst een glimlach op de gezichten zou toveren. En dat deed het! We kunnen gerust stellen dat je met rode rozen overal welkom bent. En dat was tof om te merken. Wat ook tof was: dit soort acties komen niet heel vaak voor, we vielen op en kregen daar waardering voor. Dat was ons doel, we hoopten op positieve reacties en daarmee natuurlijk ook op nieuwe ambassadeurs voor De Heren Van Werk. 

 En daar heb je meteen je eerste ondernemerstip te pakken. Als wij in de afgelopen jaren iets hebben geleerd, is het wel dat onderscheidende acties, content, communicatie en marketing écht opvalt tussen de stroom aan informatie die iedereen de ganse dag binnenkrijgt. Wij houden wel van anders dan anders, we maken graag verbinding en werken graag samen. Dat weten onze klanten, maar we willen ook dat anderen dat weten. En is dat soms spannend? Natuurlijk! 

Spannend 

Wij vinden het met regelmaat heel spannend om onderscheidende dingen te doen. Of het nu gaat om een persoonlijk artikel op LinkedIn of om het uitdelen van rozen. Heel spannend zelfs. Maar we doen het wel! Omdat we er gaandeweg echt achter zijn gekomen dat het werkt. En soms werkt het ook totaal niet! Tja, dan weet je dat ook. En daar vloeit direct tipje nummer 2 uit voort: je moet het gewoon doen, lef hebben, proberen, vallen en opstaan. Blijf vooral dicht bij jezelf, dan kan die acquisitie eigenlijk nooit misgaan.  

Samen

En voor wie denkt dat wij al die onderscheidende dingen zelf bedenken: think again. Wij zijn namelijk vooral druk met ons werk en hebben echt niet alle tijd of de expertise om alles zelf te doen. Dus eerlijk is eerlijk, we zoeken daarvoor samenwerkingen op met partijen die experts zijn in marketing en communicatie. Die bij ons passen, die ons snappen, maar die ons ook uit durven te dagen om tóch dat spannende ding te doen. Daar heb je een mooie tip 3 gekregen: als het kan, besteed dan de zaken uit waar je zelf minder verstand van hebt. Een boekhouder, een ondernemerscoach, een planner, een marketingspecialist…wat jij ook maar nodig hebt om tijd te kopen voor jouw echte werk. Ieder zijn vak!